“Διαμάντια” που δεν πρέπει να ξεχαστούν…
1. Alfa Romeo Giulia Super (1965) Η Alfa Romeo παρουσίασε το Super ως μια πολυτελή έκδοση του μικρού sedan Giulia. Αντί του κινητήρα 92 ίππων της Ti, εγκαταστάθηκε ένας κινητήρας 98 ίππων, ο οποίος ήταν αρκετός για να επιταχύνει το Super στα 177 χλμ./ώρα (110 μίλια/ώρα). Ο ενθουσιώδης κινητήρας 1570 cc απέδωσε επιτάχυνση στο αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα (62 μίλια/ώρα) σε 11,3 δευτερόλεπτα. Το 1971, εισήχθη ένας πιο ισχυρός κινητήρας 102 ίππων με αναβαθμισμένα φρένα. Ωστόσο, δεν έγινε τίποτα για να βελτιωθεί ο μη ισορροπημένος χειρισμός.
2. NSU 1200TT (1965) Τη δεκαετία του 1960, το NSU 1200TT ήταν ελάχιστα γνωστό εκτός της δυτικογερμανικής πατρίδας του. Συμπλήρωνε το κενό μεταξύ του sedan 1000 και του TTS. Για όσους αναζητούσαν μια εναλλακτική λύση στο Mini Cooper S, το 1200TT, με τον καλό χειρισμό και τον ισχυρό κινητήρα 1177 cc που απέδιδε 64 ίππους, ήταν ακριβώς αυτό που χρειάζονταν. Παρά τις μέτριες επιδόσεις του, το 1200TT άντεξε στη δοκιμασία του χρόνου χάρη στο ελαφρύ του βάρος. Επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 14,8 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 155 km/h, καθιστώντας το καλύτερο από ένα τυπικό 998 Cooper.
3. Monteverdi High Speed 375 L (1969) Δεν υπήρχε έλλειψη πολυτελών GT τη δεκαετία του 1970. Ένα ιδιαίτερα ασυνήθιστο μοντέλο ήταν το Monteverdi High Speed 375 L. Αυτό το διακριτικό, τετραθέσιο κουπέ κάλυπτε τις ανάγκες όποιου ήθελε ένα κομψό σπορ αυτοκίνητο. Το Monteverdi επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 237 χλμ./ώρα. Η ισχύς προέρχεται από έναν κινητήρα Chrysler V8 7,2 λίτρων που αποδίδει 380 ίππους και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων.
4. Morgan Plus 8 (1968) Το Morgan ήταν ανάμεσα στην πρωτοπορία των μικρών εταιρειών που αναγνώρισαν τα πλεονεκτήματα του ελαφρύ και ισχυρού κινητήρα V8 3,5 λίτρων της Rover. Μετά την τοποθέτηση του κινητήρα V8 της Rover στο πλαίσιο της Morgan και την πραγματοποίηση των κατάλληλων τροποποιήσεων, το Plus 8 έγινε αμέσως το ταχύτερο αυτοκίνητο της εταιρείας με έδρα το Μάλβερν. Με χρόνο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα, ανταγωνιζόταν την Porsche 911. Το Plus 8 είχε μεγάλη διάρκεια ζωής και η παραγωγή του διακόπηκε μόνο όταν σταμάτησαν οι παραδόσεις του κινητήρα V8 της Rover το 2004.
5. Skoda S110R (1970) Η φήμη της Skoda στους αγώνες ράλι βασίζεται στο S110R Coupé. Αυτό το μικρό αυτοκίνητο είχε έναν μέτριο τετρακύλινδρο κινητήρα 1107 cc τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αμαξώματος, που απέδιδε μόλις 52 ίππους σε συνθήκες δρόμου, αλλά μπορούσε να ρυθμιστεί για σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ για τον ανταγωνισμό. Ήταν επίσης αξιόπιστο, κάτι που είχε να κάνει τόσο με την επιτυχία της Skoda στις πίστες ράλι όσο και με την καθαρή του απόδοση. Περισσότερα από 56.000 S110R κατασκευάστηκαν μεταξύ 1970 και 1980.



